מילון מושגים

קידום אתרים – מילון המושגים המלא

 
בעוד שעבור מקדמי אתרים מקצוענים מילים, מונחים וקיצורים כמו אופטימינזציה, לונג טייל, דיסקריפשן ו-SEO הם מונחים מוכרים שהם אוכלים, ישנים ושולטים בהם ביד רמה, עבור אנשים שאינם יושבים כל היום מול מנוע החיפוש של גוגל, מושגים אלו עלולים להישמע כמו שבדית מדוברת. החלטנו לערוך עבורכם הכרות קצרה עם המושגים ששולטים בעולם קידום האתרים המקצועי ולעזור לכם להבין מה בעצם אנחנו עושים עבורכם.
 

אופטימיזציה: מילת המפתח בכל הקשור לקידום אתרים.

 
תהליך האופטימיזציה מתייחס להתאמת אתר אינטרנט מסוים, בלוג, פורטל אתרים או כל גוף אינטרנטי תוכני אחר לדרישות של גוגל. הסיבה לכך פשוטה – ככל שהאתר יתאים לדרישות גוגל, כך הוא יקודם בצורה טובה יותר במנוע החיפוש של החברה, שהוא מנוע החיפוש המוכר והפופולרי ביותר בעולם. האופטימיזציה כוללת תהליכים של בניית אתר בצורה נכונה, תוך שימת דגש על מבנה האתר, התכנים שנמצאים בו, התאמת קוד האתר לגוגל ושליטה נכונה בעדכון האתר, בתכנים שמועלים אליו ובמילים השונות שמופיעות בו ויכולות לסייע לקידומו בגוגל.
 

גוגל – חברת גוגל יצאה בשנת 1997 את האלגוריתם שהפך את עולם קידום האתרים לעולם חי, בועט, יצירתי ועשיר מאד.

 
האלגוריתם הזה מתייחס למנוע החיפוש של גוגל שמבוסס על דירוג אתרים. כלומר – ככל שהאתר מדורג בצורה טובה יותר, לפי כמות הקישורים, הכניסות וגם התוכן באתר, הוא יופיע בדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש של גוגל. כתוצאה מכך אנשים שמחפשים אתר בנושא מסוים יגיעו לאתר זה בצורה מהירה ויעילה יותר. לצד קידום אתרים במנוע החיפוש של גוגל, יצרה החברה גם שיטות פרסום אינטרנטיות חדשות, שגם הן מבוססות על מילות מפתח שונות. בין השיטות מוכרות מודעות המילים – Adwords.
 

דיסקריפשן - DESCRIPTION

משפט התיאור של האתר כפי שהוא נכתב בתוך קוד האתר. המשפט לא נראה באופן בולט בתוך האתר אלא מוצג מתחת לשם האתר בשורת התוצאות של גוגל. ניסוח נכון של משפט זה יוביל לכניסה של יותר גולשים ולכן הוא חשוב ביותר להצלחת האתר ולקידומו.
 

טייטל - TITLE

כשמו כן הוא. זהו התיאור הקצר של האתר – שורה אחת שמופיעה בדף התוצאות במנוע החיפוש וגם בשורה העליונה בדף האתר.
 

לונג טייל - LONG TAIL

 
החיפוש במנוע החיפוש של גוגל וכן סדר הופעת התוצאות תלוי במילות מפתח. לונג טייל הוא ביטוי שמורכב ממילות מפתח שממוקדות בנושא מסויים למשל: טכנאי רפואת שיניים בתל אביב, קוסמטיקאית טבעית, מוסך זול וכו'.
 

מילות מפתח

 
מילות המפתח הן למעשה מה שאנחנו מחפשים במנוע החיפוש של גוגל. למשל "רופא שיניים", "קייטרינג", "רהיטים" וכו'. הקשת מילת מפתח כלשהי משפיעה על התוצאות שיופיעו בחיפוש ועל סדר התוצאות. התחום סובב הרבה פעמים סביב קידום מילות מפתח.
 

קידום אתרים – תחום המפתח בכל הקשור לפרסום אתרי אינטרנט במקומות גבוהים יותר בתוצאות החיפוש של גוגל ופרסומם בכלל.

 
קידום אתרים נחלק לשני תחומים: קידום אורגני (ידוע גם בשם קידום בגוגל או קידום אתרים) שמתייחס לדרך בה גוגל קובע את תוצאות החיפוש במנוע החיפוש ואת סדר האתרים שיופיעו בו – קידום זה אינו דורש תשלום מיוחד לגוגל או לכל גוף אחר, למעט חברה לקידום אתרים. קידום אתרים ממומן (ידוע גם בשם פרסום בגוגל או פרסום ממומן) הוא הסוג השני והוא כולל בתוכו פרסום באמצעות תשלום לגוגל כך שהאתר יודגש, יופיע במיקום גבוה יותר או יפורסם דרך מודעות הפרסום של גוגל.
 

קישורים – קישורים הם דרך טובה לקדם אתר אינטרנט.

 
היום ניתן ליצור קישורים חיצוניים לאתרים דרך פרסום באתרי מאמרים, בלוגים, פורומים, רשתות חברתיות ועוד. ככל שיהיו יותר קישורים חיצוניים לאתר האינטרנט כך הוא יהיה בדירוג גבוה יותר מבחינת גוגל. SEO – ראשי תיבות של Search Engine Optimization והמונח העברי לאופטימיזציה. מונח זה מרכז את כל הפעולות שדיברנו עליהן כאן ומטרתן קידום אתר האינטרנט בתוצאות החיפוש של גוגל. SEO כולל ייצור תכנים, הפצה של תכנים, שינויים במבנה ובעיצוב האתר, שינוי תגיות ובנייה של מערכת קישורים לאתר.

מומלצים על ידי מנהל הבלוג